Οι οκτώ πιο θρεπτικές τροφές στον πλανήτη

Συχνά ακούμε για τις τροφές που καλό θα είναι να αποφεύγουμε και τους κινδύνους που κρύβουν. Όλοι γνωρίζουμε πάνω-κάτω ότι παρά τη δελεαστική τους εμφάνιση, τα μπισκότα, τα χάμπουργκερ και τα επεξεργασμένα τρόφιμα γενικότερα, μας δίνουν ελάχιστα θρεπτικά συστατικά, ενώ αντιθέτως μας φορτώνουν με πολλές θερμίδες και πολλά προβλήματα μακροχρόνια.

Όταν όμως πάμε από την άλλη πλευρά, στις πλούσιες και υγιεινές τροφές, γνωρίζουμε ποιες είναι οι καλύτερες για το σώμα μας; Αν και οι ειδικοί αναφέρουν τακτικά διάφορες τροφές που θα μπορούμε να καταναλώνουμε για μια υγιεινή διατροφή, ωστόσο ποιες είναι πραγματικά οι κορυφαίες; Οι απαντήσεις παρακάτω!

1. Σπιρουλίνα

spirulinaΜπορεί σε πρώτο άκουσμα η ιδέα του να τρώει κανείς φύκια του γλυκού νερού να ακούγεται περίεργη, στην πραγματικότητα όμως η σπιρουλίνα είναι μια πολύ γευστική τροφή. Στην Αφρική χρησιμοποιείται αλεσμένη σε αλεύρι για την παρασκευή ψωμιού, ενώ είναι πολύ καλή επιλογή και σαν πρόσθετο συστατικό σε φρέσκο χυμό φρούτων ή λαχανικών (smoothie). Υπάρχει και σε συμπλήρωμα διατροφής, είτε αλεσμένη σε σκόνη, είτε σε χαπάκι.

Η σπιρουλίνα περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά απ’ ό,τι οποιαδήποτε άλλη φυσική τροφή στον κόσμο· επιπλέον, είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και μεταλλικά στοιχεία, οπότε δικαίως κερδίζει την πρώτη θέση ως η θρεπτικότερη τροφή που υπάρχει. 

2. Κατσαρό λάχανο (kale)

kaleΣύμφωνα με τον Dr. Joel Fuhrman, το κατσαρό λάχανο είναι η θρεπτικότερη τροφή που υπάρχει, γεμάτο μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες, φυτικές ίνες και αμινοξέα, καθώς και σημαντικά αντιοξειδωτικά τα οποία μειώνουν τη φλεγμονή και αποτρέπουν την εμφάνιση καρκίνου. Συν τοις άλλοις, είναι νοστιμότατο και πολύ βολικό στην προετοιμασία!

 

3. Σπόροι κάνναβης

Τι παίρνουμε αν συνδυάσουμε πρωτεΐνες, απαραίτητα λιπαρά οξέα, αντιοξειδωτικά, αμινοξέα, βιταμίνες και μεταλλικά ιχνοστοιχεία; Σπόρους κάνναβης, φυσικά! Οι σπόροι αυτοί είναι ευκολοχώνευτοι, εύκολοι στην προετοιμασία και πολύ νόστιμοι (οι αποφλοιωμένοι σπόροι κάνναβης στη γεύση θυμίζουν κουκουναρόσπορο ή ηλιόσπορο).

4. Σοκολάτα

Ναι, καλά διαβάσατε. Οι σπόροι κακάο είναι τόσο πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά που οι επιστήμονες μόλις έχουν αρχίσει να ανακαλύπτουν το πλήρες φάσμα των ευεργετικών τους ιδιοτήτων.

Μην τρέξετε να αρπάξετε το πλησιέστερο σοκολατάκι όμως. Τα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται μόνο στους ωμούς σπόρους κακάο και στη μαύρη, πολύ μαύρη σοκολάτα (με περιεκτικότητα κακάο πάνω από 70%). Τα μεταλλικά στοιχεία, οι βιταμίνες και οι τόνοι αντιοξειδωτικά που περιέχει, κάνουν πολύ καλό στην καρδιά και το δέρμα, ενώ, επιπλέον, η σοκολάτα απελευθερώνει χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που σας κάνουν να αισθάνεστε… ερωτευμένοι!

5. Μπρόκολο

Το μπρόκολο περιέχει μαγνήσιο, βιταμίνες Α, C και Κ1, φυλλικό οξύ, ασβέστιο, φυτικές ίνες, ενώ είναι και πολύ καλό για τη διατήρηση ενός υγιούς πεπτικού συστήματος· επιπλέον, έχει και σημαντικές αντικαρκινικές ιδιότητες.

Προσοχή όμως! Για να κρατήσει τις αντικαρκινικές ιδιότητες, πρέπει να το τρώτε ωμό (καλά πλυμένο) ή ελάχιστα μαγειρεμένο για τρία λεπτά στον ατμό και κατά προτίμηση όχι βρασμένο, καθώς αν βράσει πάνω από τρία λεπτά, χάνει το μεγαλύτερο μέρος των ωφέλιμων αντικαρκινικών ουσιών του.

6. Σπανάκι

Ο Ποπάι κάτι ήξερε και έτρεφε τόσο μεγάλη αγάπη στο σπανάκι. Εσείς ωστόσο, καλό θα ήταν να προσπεράσετε την επιλογή της κονσέρβας και να το προτιμήσετε φρέσκο ή κατεψυγμένο.

Το σπανάκι είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, ενώ νοστιμίζει κάθε φαγητό, είτε ωμό, είτε μαγειρεμένο.

 

7. Σπόροι Κία (Chia)

Οι Αζτέκοι πολεμιστές μπορεί να μην υπάρχουν πια, αλλά μας άφησαν κληρονομιά την «τροφή εκστρατείας» που χρησιμοποιούσαν, δηλαδή τους σπόρους κία. Μπορεί αυτοί οι μικροσκοπικοί σπόροι να μη σας γεμίζουν το μάτι, αλλά είναι νοστιμότατοι και είναι γεμάτοι με ωμέγα-3 λιπαρά, πρωτεΐνες, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες.

Ο Dr. Weil λέει ότι οι σπόροι κία αποτελούν καλύτερη επιλογή από το λιναρόσπορο, γιατί περιέχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά και επειδή μπορούν να αποθηκευτούν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να οξειδωθούν.

8.  Μούρα

Σε αντίθεση με άλλα φρούτα, τα μούρα τείνουν να είναι λιγότερο γλυκά, αλλά εξακολουθούν να είναι γεμάτα βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αντιοξειδωτικά. Τα άγρια μούρα είναι πάντα μια άριστη επιλογή, ενώ, από όλα τα είδη, εκείνα που ξεχωρίζουν είναι τα μαύρα βατόμουρα!

 

 

Αρχική πηγή:

Άλλες πηγές:

Stratos Laspas
Ακολουθήστε!

Stratos Laspas

O Στράτος Λάσπας είναι Certified Eating Psychology & Mind-Body Nutrtition Coach.
Η προσωπική συμβουλευτική υποστήριξη στην ψυχολογία της διατροφής (Eating Psychology Coaching) είναι μια συναρπαστική και καινοτόμος προσέγγιση που αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα θέματα βάρους, αδηφαγίας (binge eating), υπερφαγίας (overeating), συναισθηματικής υπερφαγίας (emotional eating), προκλήσεις σε σχέση με την προσωπική εικόνα που έχουμε για το σώμα μας (body image), τις αιώνιες, ατελείωτες και επαναλαμβανόμενες δίαιτες (yo-yo dieting), καθώς και ποικιλία ζητημάτων υγείας και σωματικών συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη διατροφή, όπως η λειτουργία της πέψης, η αίσθηση κόπωσης, η πεσμένη ή ευμετάβλητη διάθεση, η λειτουργία του ανοσοποιητικού και άλλα.
Stratos Laspas
Ακολουθήστε!

Δημιουργός: Stratos Laspas

O Στράτος Λάσπας είναι Certified Eating Psychology & Mind-Body Nutrtition Coach. Η προσωπική συμβουλευτική υποστήριξη στην ψυχολογία της διατροφής (Eating Psychology Coaching) είναι μια συναρπαστική και καινοτόμος προσέγγιση που αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα θέματα βάρους, αδηφαγίας (binge eating), υπερφαγίας (overeating), συναισθηματικής υπερφαγίας (emotional eating), προκλήσεις σε σχέση με την προσωπική εικόνα που έχουμε για το σώμα μας (body image), τις αιώνιες, ατελείωτες και επαναλαμβανόμενες δίαιτες (yo-yo dieting), καθώς και ποικιλία ζητημάτων υγείας και σωματικών συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη διατροφή, όπως η λειτουργία της πέψης, η αίσθηση κόπωσης, η πεσμένη ή ευμετάβλητη διάθεση, η λειτουργία του ανοσοποιητικού και άλλα.

Share your thoughts! - Πείτε μας τη γνώμη σας!