Collecting thoughts, giving them meaning and having fun while at it

ΙΚΕΑ: Θεωρίες συνωμοσίας, δυσφήμιση ή εμπορικός πόλεμος;

Πολυεθνικές, ο εύκολος στόχος

Αναμφίβολα, οι μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις είναι εύκολος στόχος και για διάφορους συνωμοσιολόγους (που έχουν πέραση στην εποχή μας) και για λασπολόγους (είτε από επιχειρηματικό συμφέρον, είτε από δογματική αγκύλωση), ειδικά εάν το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι είτε εύπιστο είτε πολύ βιαστικό.

Είναι εύκολος στόχος, για πολλούς λόγους. Κατά πρώτον, στην Ελλάδα οι περισσότεροι έχουμε μάθει (ως μέρος της παράδοσης του πολιτισμικού μας περιβάλλοντος) να αντιπαθούμε την επιτυχία των άλλων (το οποίο λέγεται «μισαλλοδοξία»). Έχουμε λοιπόν μια προδιάθεση να πιστέψουμε κάθε αρνητικό για μια μεγάλη, επιτυχημένη επιχείρηση. Κατά δεύτερον, είναι εύκολος στόχος γιατί όταν γράφεις για κάτι που υποτίθεται ότι συμβαίνει κάπου μακριά στον πλανήτη, τότε θεωρητικά δε γίνεται να βρεθεί κάποιος να σε διαψεύσει.

Η εποχή του διαδικτύου: το σπάσιμο της απομόνωσης

Ωστόσο, στην εποχή μας κάτι έχει αλλάξει. Μπορεί να παραμένουν σε κάποιο βαθμό τα ψυχολογικά συμπλέγματα, ωστόσο υπάρχει κάτι που δυνητικά μπορεί να δράσει σαν βελόνα που καυτηριάζει τα αποστήματα της αρρωστημένης σκέψης. Κι αυτό είναι το internet, το διαδίκτυο, μέσω της δυνατότητας άμεσης πρόσβασης στην αρχική πηγή των πληροφοριών. Οι φαντασιόπληκτοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να διαδίδουν τις φαντασίες τους γρηγορότερα και σε μεγαλύτερο κοινό από ποτέ (κάποτε θα ήταν ένα τραπέζι στο καφενείο, τώρα είναι ένας ολόκληρος πλανήτης!), αλλά δεν έχουν ίσως συνειδητοποιήσει πως κάθε τι που λένε και γράφουν είναι άμεσα διασταυρώσιμο από απλούς ανθρώπους με κοινή λογική.

Το παραμύθι με τις τερατώδεις διαφορές τιμών στο ΙΚΕΑ

Ένα από τα συνηθέστερα «θύματα» δήθεν αποκαλύψεων του πώς οι κακοί ξένοι εκμεταλλεύονται τους πτωχούς πλην τίμιους Έλληνες (άλλη φαντασίωση αυτή), είναι η επιχείρηση ΙΚΕΑ. Το πιο πρόσφατο κρούσμα που υπέπεσε στην αντίληψή μου, αφορούσε μια τερατώδη διαφορά 300 ευρώ στην τιμή πώλησης μιας εστίας κουζίνας, μεταξύ καταστημάτων ΙΚΕΑ στην Ολλανδία, τη Γερμανία και την Ελλάδα. Θαυμάστε το θαύμα της διπλάσιας τιμής:

1546272_10202480289105199_156722851_n

 

Πηγή: Ίλιγγος Κέρδους Ελληνικής Ανέχειας !!!!!

Crash test με την πραγματικότητα

Διαβάζοντας το παραπάνω, ως παιδιά του Internet και άνθρωποι με κοινή λογική, το πρώτο που  κάνουμε είναι να πάμε να εξακριβώσουμε την αλήθεια. Ας δούμε λοιπόν:

ΙΚΕΑ Γερμανίας:

FOLKLIG Induktionskochfeld mit Booster IKEA

ΟΚ, βλέπουμε ότι στη Γερμανία η εστία έχει 299 ευρώ.

(http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/40222829/?query=402.228.29)

Πάμε τώρα να δούμε τις αποδείξεις της αθλιότητας όσων «κάνουν πάρτι στο πορτοφόλι μας», όπως γράφουν.

ΙΚΕΑ Ελλάδας:

ΙΚΕΑ Ελλάδα

Τι; 349 ευρώ; Ουπς! Μας πιάσανε, πατριώτη! Πού είναι η τιμή των 599 ευρώ;

(http://www.ikea.gr/DefaultM.aspx?page=productview&iID=83905)

Παρόλα αυτά, όπως και να ‘χει είναι 50 ευρώ ακριβότερο. Σε άλλες χώρες τι γίνεται;

ΙΚΕΑ Αγγλίας:

FOLKLIG Induction hob with booster IKEA

Βλέπουμε ότι στην Αγγλία η συγκεκριμένη επαγωγική εστία με κωδικό προϊόντος 402.228.29 έχει 275 λίρες ή περίπου 333 ευρώ.

(http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/40222829/)

Αν και εξακολουθεί να με ενοχλεί το ότι είναι ακριβότερο το προϊόν στην Ελλάδα, τα 16 ευρώ της διαφοράς εύκολα δικαιολογούνται από τα μεταφορικά, το μικρότερο μέγεθος αγοράς και ένα σωρό εμπόδια που βάζει το Ελληνικό κράτος στον ανταγωνισμό και την επιχειρηματικότητα.

Καλύτερη τύχη λοιπόν την επόμενη φορά (και καλύτερη διασταύρωση στοιχείων, ίσως).

Ενημέρωση: Ακόμα περισσότερες συγκρίσεις

Ο Γιάννης, ένας αναγνώστης του blog, μπήκε στον κόπο να συγκρίνει με ακόμα περισσότερες χώρες ορισμένους κωδικούς του ΙΚΕΑ. Από τη σύγκριση προκύπτει ότι το Ελληνικό ΙΚΕΑ είναι σταθερά ακριβότερο, αν και όχι κατά 100% που έδειχνε η φωτογραφία που κυκλοφόρησε στο internet και στην οποία αναφερόμαστε στο άρθρο.

Αυτού του είδους τις συγκρίσεις είναι που αξίζει να διαδίδουμε, όχι τις φαντασιακές. Εδώ θα πρέπει να αναρωτηθούμε: έχει να κάνει με παράγοντες καθαρά οικονομικούς (πχ μέγεθος αγοράς: αλλιώς τιμολογείς βάσει εξόδων, φόρων και επιθυμητού κέρδους όταν περιμένεις ότι θα πουλήσεις 5000 και αλλιώς όταν περιμένεις ότι θα πουλήσεις 500) ή με παράγοντες που έχουν να κάνουν καθαρά με τιμολογιακή πολιτική του επιχειρηματία;

original

Stratos Laspas
Ακολουθήστε!

6 Σχόλια

    • Stratos Laspas

      Ευχαριστούμε για τα επιπλέον στοιχεία!

  1. Πολύ ενδιαφέρον άρθρο που θίγει ένα πολύ σοβαρό θέμα, την παραπληροφόρηση που υπάρχει στο διαδίκτυο η οποία διαμορφώνει ενίοτε και απόψεις και στάσεις των πολιτών της χώρας μας. Νομίζω ότι το κύριο πρόβλημα είναι ότι μας λείπει η κουλτούρα για τη σωστή χρήση του διαδικτύου, αναφορικά με τη δημοσιοποίηση των απόψεων μας. Αρκετοί συμπολίτες μας είτε προβάλλουν ένα ψυχισμό όχι ιδιαίτερα κολακευτικό για αυτούς, είτε είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία να διαβάλλουν κάποιον με τον οποίον διαφωνούν ή θίγει τα συμφέροντα της ομάδας τους, είτε σκόπιμα παραπληροφορούν για να δημιουργήσουν κλίμα, όπως στο συγκεκριμένο παράδειγμα του άρθρου. Νομίζω την σωστή αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου μας την δίνει το ίδιο το άρθρο, με άλλα λόγια δεν καταπίνουμε αμάσητα οτιδήποτε μας σερβίρει ο καθένας στο internet αλλά, αν αξίζει τον κόπο,κάνουμε μια μικρή έρευνα για να δούμε ιδίοις όμμασι τι πραγματικά συμβαίνει.

    • Stratos Laspas

      Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιό σας

  2. Stratos Laspas

    Ακριβώς αυτό είναι που χρειαζόμαστε! Σύγκριση με πραγματικά νούμερα, όχι +100% από τη φαντασία μας. Κάποια στιγμή θα κοιτάξω κι εγώ όλες αυτές τις χώρες με κωδικούς που έχω χρησιμοποιήσει από το ΙΚΕΑ και θα βάλω πίνακα. Μέχρι τότε, θα δανειστώ τον δικό σου!

  3. ioannis k

    Στράτο σε ευχαριστώ για τις γενικά πολύ εύστοχες δημοσιεύσεις σου που τυχαίνει να είναι πολύ κοντά στα δικά μου θέματα ενδιαφέροντος.Σήμερα “με έβαλες στον κόπο” να κάνω κι εγώ μια ανάλογη έρευνα ανάμεσα σε διάφορα ΙΚΕΑ της Ευρώπης σε εντελώς τυχαία δείγματα. Όπως θα δείς έχω αναγάγει σε ποσοστό % την διαφορά τιμής των υπολοίπων κρατών σε σύγκριση με την Ελλάδα όπου ώ του θαύματος σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις η διαφορά τιμής είναι σταθερά σε διψήφια ποσοστά εις βάρος πάντοτε της Ελλάδας.
    Ίσως το δείγμα θα έπρεπε να μεγαλώσει αλλά δεν βλέπω μάλλον να αλλάζει κάτι.
    Επιπλέον η σύγκριση γίνεται κυρίως με γειτονικές χώρες οπότε το σκεπτικό για διαφορετικά μεταφορικά πάει περίπατο. Επίσης χώρα γειτονική της Σουηδικής ΙΚΕΑ η Λιθουανία γλιτώνει μεν τα μεταφορικά (αν αυτό θέλεις να πεις) αλλά έχει σαφέστα μικρότερο μέγεθος αγοράς αφού ο πληθυσμός της αγγίζει μόλις τα 3 εκατ..
    Στην Ελλάδα να συνυπολογίζεις και όμορους λαούς (σκοπιανούς , σέρβους κ.α) καθώς λόγω απόστασης εδώ στην Θεσσαλονίκη ακούς πολύ συχνά σλαβικά μέσα στο κατάστημα.
    Κατά τη γνώμη μου εδώ ισχύει το όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Αυτός που θέλησε να αναδείξει το γεγονός ήταν ανοησία του να το κάνει με τέτοιο χοντροκομμένο κατασκευασμένο παράδειγμα με διαφορά τιμής 50% αφού υπάρχουν αληθινά παραδείγματα κοντά στο 30%
    Φιλικά Γιάννης

Μοιραστείτε τη γνώμη σας!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

© 2024 Stratos' Sphere

Θέμα εμφάνισης από τον Anders NorenΠάνω ↑